Műszaki Vizsgaállomás

 


Bejelentkezés telefonon:

+36 (30) 368-8390

+36 (1) 407-2227

A Nemzeti Közlekedési Hatóság által kijelölt vizsgálóállomásunk autóbuszok, személy- és tehergépkocsik, utánfutók és pótkocsik belföldi és nemzetközi vizsgáztatását 2007. decemberétől végzi. A vizsga előtt egy állapotfelmérést is elvégzünk, így az esetlegesen felmerülő javítási költségről előzetes árajánlatot tudunk adni.

A zöldkártya helyett a környezetvédelmi felülvizsgálat a műszaki vizsga részét képezi, és érvényessége megegyezik a műszakiéval. A ma érvényben lévő szabályok értelmében az újonnan forgalomba helyezett autók műszaki vizsgája négy évre szól, majd ennek lejártával kétévente válik esedékessé a következő szemle. Lehetőség van arra, hogy a vizsga érvényességének lejárta előtt levizsgáztassuk az autót, külön költség nélkül. Egy hónappal az épp érvényben lévő érvényesség lejárta előtt be kell jelentkezni a vizsgaállomáson és ezután a forgalmiba írt új dátum lesz a vizsga lejárati napja.


Mit nézzünk át vizsga előtt?

Érdemes ellenőrizni/ellenőriztetni pár dolgot, hogy a jármű felkészülten érkezzen az állomásra.

 

  • Kezdje kívülről az ellenőrzést, az üvegekkel. A szélvédőn nem lehet repedés, és a látótérben kavicsfelverődés okozta sérülés – utóbbit javítva elfogadják, ha a munka szakszerűen kivitelezett, a javításról dokumentum nem szükséges.

  • A szélvédő és a két első oldalüveg nem lehet fóliával sötétített, az üvegek fényáteresztő képességét 75 százalékban írják elő.

  • A hátsó szélvédő és az oldalablakok sötétítése viszont megengedett, ezt legtöbbször már a gyárban elvégzik. Az utólag felragasztott sötétítő fólia esetén azonban annak fényáteresztését igazoló műbizonylat szükséges a vizsgán.

  • A lámpákra is figyeljen oda, minden világítóberendezésnek működnie kell: helyzetjelző, tompított és távolsági fény, irányjelző, fék, tolató, és ha van, akkor a ködlámpa sem kivétel.

  • A búrák nem lehetnek repedtek, sem töröttek, a régebbi konstrukcióknál a korrodált, sérült foncsorra kell ügyelni.

  • Az izzók által kibocsátott fénynek közel fehérnek kell lenni, az indexek pedig sárga fénnyel kell, hogy villogjanak!

  • A modern sárga izzóról idővel leég a sárgaságot adó bevonat és utána fehér színt ad. Cserélje ki sárgára, ha ezt tapasztalja!

  • A fényszóróknak megfelelő magasságban kell állniuk, ezt szervízekben tudja ellenőriztetni fényszóró beállító műszer segítségével.

  • Vizsga előtt ellenőrizze az autókürt működését is!

A xenon fényszóróval szerelt gépkocsikon kötelező a lámpamosó és az automata fényszóró magasság beállító berendezés.
A xenon szettel szerelt lámpák sokkal nagyobb fényhatásra képesek, egy koszos lámpán keresztül vakítanak, ezért előírás a mosó berendezés használata. A xenon lámpa tisztítónak automatikusan be kell kapcsolnia, ha a szélvédőre ablakmosót permetezünk. A xenon fényszóróból kibocsátott nagyobb fényerő a környezetében mindent jobban megvilágít, de egyben a szembejövő jármű vezetőjét is fokozottabban vakíthatja, ha nem az előírásoknak megfelelően van kialakítva. Ezért, hogy az erősebb fényerő ne legyen zavaró az átlagos mértéken felül, szükséges az automatikus magasságállítás is. Automata fényszóró magasság állító berendezés és fényszóró mosó nélkül a xenon izzókkal felszerelt gépjárművek csak zárt pályás versenyen használhatóak!

Fontos, hogy az első és hátsó fékberendezések közel egyformán fogjanak, az első kerekek közti fékerő különbség maximum 20%, a hátsó kerekek fékerő különbsége pedig maximum 30% lehet. A fékek hatásfokát fékpadon tudja ellenőriztetni. A fékvizsgálat során nem csak a fékerő eltérést vizsgálják, hanem azt is, hogy mekkora pedálerőnél éri el a gépjármű az adott fékhatást. Ezzel fény derül arra, ha a gépkocsi fékrásegítője hibás, esetleg a fékbetétek, féktárcsák, fékpofák, vagy fékdobok rossz állapotban vannak.

A lengéscsillapítók vizsgálatát bízza szakemberekre, az alkatrészek állapotát próba padon ellenőrzik. A gépkocsi első kerekeivel felállnak a padra, amely leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet függőleges irányba /mintha macskaköveken menne a gépjármű 100km/h-val/. A rázás után megvizsgálják, hogy mennyi idő alatt és milyen amplitúdóval áll vissza a kerék alap állapotba. A hátsó kerekeket is ugyan ezzel a módszerrel vizsgáltassuk meg!

A futóművet szervizben ellenőriztesse, a hozzáértő szakemberek minden gömbfejet, gumiszilentet, porvédő gumit átvizsgálnak! A műszaki vizsgán a legfontosabb, hogy a gömbfejek ne lógjanak és a futómű gumialkatrészei ne legyenek kiszakadva, kikopva. A kipufogó rendszernek kellően tömítettnek kell lenni, a kipufogó gáz csak a csővezeték végén távozhat. Ha lukas vagy kifúj a kipufogó, akkor a gépkocsi megbukik!


Milyen iratok szükségesek a műszaki vizsgához?

 

Személygépjármű vizsgáztatása esetén

1. A vizsgálatot kérvényező azonosításához szükséges iratok (magánszemély esetén):

  • Személyazonosító igazolvány vagy,
  • Útlevél vagy,
  • Új típusú vezetői engedély


2. A vizsgálatot kérvényező azonosításához szükséges okiratok (cég esetén):

  • Cégkivonat
  • Aláírási címpéldány
  • Az aláírási címpéldányon szereplő személy azonosításához szükséges okmány, vagy a meghatalmazott azonosításához szükséges okmány (1. pont szerint)
  • Meghatalmazotti eljárás esetén: (ha nem a tulajdonos hozza a gépjárművet) a pecséttel ellátott írásos megbízásnak tartalmaznia kell a tulajdonos (üzembentartó) és a képviseleti jogosultsággal rendelkező személy azonosításához szükséges adatokat (név, személyi igazolvány szám, lakcím, születési hely, idő)

 Meghatalmazások letöltése műszaki vizsgához, cég és magánszemély esetében

Magánszemély  Cég képviselet

 

3. A vizsgálandó jármű okmányai:

  • forgalmi engedély vagy,
  • hatósági határozat vagy,
  • törzskönyv, ha a kérvényező a tulajdonos, de a forgalmi engedélyben üzembentartó szerepel


4. Kötelező felelősségbiztosítás érvényességét igazoló irat:

  • befizetési bizonylat (sárga csekk) vagy,
  • számlakivonat vagy,


5. Benzin-gáz kettős üzemű gépjárműhöz:

  • 30 napnál nem régebbi gázbiztonsági bizonyítvány, érvényes gáztartály tanúsítvány


6. Új vonóhorog felszerelés esetén

  • a vonóhoroghoz tartozó műbizonylat kivéve, ha a vonóhorog E jellel ellátott


Tehergépjármű és autóbusz vizsgáztatása esetén

Belföldi műszaki vizsgához


1. A vizsgálatot kérvényező azonosításához szükséges iratok (magánszemély esetén):

  • Személyazonosító igazolvány vagy,
  • Útlevél vagy,
  • Új típusú vezetői engedély


2. A vizsgálatot kérvényező azonosításához szükséges okiratok (cég esetén):

Ha a kérvényező aláírásra jogosult:

  • Cégkivonat
  • Aláírási címpéldány
  • Az aláírási címpéldányon szereplő személy azonosításához szükséges okmány, vagy a meghatalmazott azonosításához szükséges okmány (1. pont szerint)
  • Meghatalmazotti eljárás esetén: (ha nem a tulajdonos hozza a gépjárművet) a pecséttel ellátott írásos megbízásnak tartalmaznia kell a tulajdonos (üzembentartó) és a képviseleti jogosultsággal rendelkező személy azonosításához szükséges adatokat (név, személyi igazolvány szám, lakcím, születési hely, idő)


3. A vizsgálandó jármű okmányai:

  • forgalmi engedély vagy,
  • hatósági határozat


4. Kötelező felelősségbiztosítás érvényességét igazoló irat:

  • befizetési bizonylat (sárga csekk) vagy,
  • számlakivonat vagy,
  • nemzetközi biztosítást igazoló irat "zöld lap"


5. Daruval, emelőhátfallal szerelt gépjárműhöz:

  • munkavédelmi felülvizsgálat igazolása


6. Hűtő felépítménnyel ellátott járműveknél

  • érintésvédelmi vizsgálat igazolása


Nemzetközi műszaki vizsgához ezen kívül még szükséges

  • kezelési és karbantartási napló

  • nemzetközi időszakos vizsgálati bizonyítvány